Editorial FICTA

Editorial:

Editorial FICTA

Títol de l’obra:

Un espai al pentagrama. Retrat generacional sobre la creació interdisciplinària

//// Sinopsi

Aquest llibre és un recull d’entrevistes a dotze compositors clàssica nascuts a partir del 1980 estructurades per un mateix eix vertebrador: explicar i apropar el seu procés creatiu sota la premissa d’un interès o tendència a la interdisciplinarietat. Són veus d’un sector cultural concret que parlen des d’una subjectivitat parcial, que expliquen una manera d’entendre l’art de forma personal i parteixen sempre d’unes experiències vivencials o reflexions pròpies.

Aquestes declaracions, però, agrupades i enllaçades poden teixir un discurs i ser mirall d’una generació que ha problematitzat els límits i fronteres de la seva disciplina artística. Volem preguntar-los pels efectes que han tingut altres arts en la seva obra, pels referents que han influenciat el seu procés de creació i per tot allò que els apropa a autors que escapen del fet merament musical. Aquestes pàgines no només busquen retratar l’univers cultural d’una generació de creadors musicals, sinó que volen donar a conèixer un món reflexiu i artístic que podria ser molt proper al d’una escriptora de poesia, al d’un director de cinema, al d’una pintora o il·lustradora, al d’un coreògraf de dansa moderna.

//// Perfil de l'autora

Aquest és un llibre coral, d’autora (l’Alba Nogueras) i d’autors (els compositors i compositores que hi parlen i els artistes gràfics que retraten els compositors o la seva obra) i és un llibre generacional (tots els compositors, compositores són nascuts entre el 1980 i el 1990 i l’autora el 1995). Aquest llibre és, també, l’opera prima d’Alba Nogueras i retrata una generació de creadors que podríem anomenar emergents (si bé alguns noms ja són consolidats i amb una important trajectòria nacional i internacional malgrat la seva joventut).

Voldríem haver descobert una autora que escrigui i publiqui molts altres títols amb nosaltres, per la seva formació i trajectòria (musical i literària) i per la seva sensibilitat, ens sembla que pot fer una llarga i fructífera carrera. A més el caràcter coral i directe del llibre en fa coautors els compositors i compositores, alguns dels quals (com Joan Magrané o Pol Requesens) són els millors actius del nostre catàleg.