SOS Cultura

//// SOS Cultura

Ajuts a la creació i la participació cultural

Por, aïllament, solitud, emocions contingudes, la mascareta omnipresent… Els efectes socials i emocionals de la Covid han vingut per quedar-se?

Necessitem la cultura, i la cultura ens necessita. SOS Cultura és un programa extraordinari d’ajuts de la Fundació Carulla per donar suport als i les creadores culturals i fer possibles nous projectes que donin resposta als efectes provocats per la pandèmia.

Fomentar noves creacions literàries d’autors joves, promoure la realització de jornades mutare en el territori i facilitar l’accés i la participació en activitats del Museu de la Vida Rural són els altres objectius d’aquest programa.

· Beques a creacions artístiques a l’espai públic

· Ajuts al desenvolupament de Mutare en el territori

· Beques a creacions literàries inèdites

· Tarifació social al Museu de la Vida Rural

//// Informe arts de carrer

L'impacte de la covid a les arts de carrer

Com ha afectat la pandèmia als creadors de carrer?

La cultura ens ha donat i ens pot seguir donant solucions i respostes a l’emergència emocional i social que estem vivint. Però precisament aquesta pandèmia està provocant en les arts de carrer estralls difícils de reparar en un sector ja estructuralment mol dèbil.

Preocupats per l’estat del sector de les arts del carrer i després de posar en marxa el programa de beques SOS Cultura, hem creat una aliança amb els organitzacions Street Arts Manifesto i la plataforma d’Arts de Carrer per conèixer la situació de la creació artística a l’espai públic a partir d’una enquesta a més de 300 artistes.

Et convidem a llegir els resultats i les propostes del sector per millorar la situació.

//// Notícies

La Vida Nova de Dante arriba a les llibreries de la mà de Barcino

La Fundació Carulla recolza els finalistes del Premi Lluís Carulla

/Cultura i educació

Què implica co-crear un projecte cultural a l’escola?

Més notícies