Crida d’idees culturals pel català
Hem rebut 114 idees per fer brillar!
Presentació
La Crida d’Idees és un programa d’impuls dirigit a propostes culturals innovadores que tinguin com a objectiu principal fomentar l’ús social del català.
En aquesta segona convocatòria hem rebut 114 idees per reforçar la nostra llengua!
A partir d’ara, les idees seleccionades iniciaran un procés d’acompanyament per fer créixer el seu potencial transformador:
- Prototipatge i impacte social (juny – juliol 2026): fins a 20 idees
- Emprenedoria i comunicació (setembre 2026): 8 finalistes
- Implementació i acceleració (octubre 2026 – maig 2027): 2 guanyadors
Cadascuna de les dues idees guanyadores rebrà 5.000 € un cop entrin a la fase d’implementació i acceleració. En el cas que es considerin prou madures, rebran 15.000 € per consolidar el pas d’idea a projecte.
Aquest projecte compta amb la col·laboració de:



FINALISTES
Coneix les idees finalistes que participaran a la Fase d’Emprenedoria i comunicaicó de la Crida d’idees pel català 2026!
Ahdesius pel català
Abel i Aniol Capdevila
Aprendre català obre portes
Mario Raul Lara Mijares Aldana
El català fa xup-xup
Associació Alba
Explica'm un rap
Pau Guillamet Garcia
Fem el ruc en català, divertim-nos
Júlia Torres Alemany
Gen Raccord
Felipe Sigala Donoso
La llengua en ruptura
Fractua
Operació català
Coordinadora d'Associats per la Llengua
Seny (acolliment lingüístic comunitari)
Jordi Llorach Galindo
Una paraula, un lloc
Marc Solé
guanyadors del 2025
Coneix les idees guanyadores de l’edició anterior!
-
Buscamot
Jana Brusés i Manel ComicheBuscamot és un nou format de joc pensat per a dispositius mòbils. L’aplicació planteja un repte diari en forma d’una sèrie de característiques lingüístiques. A partir d’aquí, el jugador ha de fotografiar o dibuixar un objecte real del seu entorn que compleixi la condició.
-
Fent Caliu
Sonia Suárez i Mariona BorrellFent Caliu és una sèrie audiovisual per a entorns digitals. Cada episodi acompanya una parella lingüística diferent, formada per un creador de contingut local que sol parlar castellà a les xarxes i per una persona que està aprenent català. Descobreix el primer capítol!
Els dos guanyadors rebran una dotació econòmica inicial de 5.000 €. En el cas que es considerin prou madurs, rebran 15.000 € més al juny per consolidar el projecte.
finalistes del 2025
Coneix totes les idees finalistes de la Crida d’idees pel català de l’edició anterior.
Vols rebre les novetats de la Fundació Carulla?
Deixa’ns les teves dades i t’informarem sobre les diferents convocatòries i activitats de la Fundació Carulla.
Deixa les teves dades i descarrega’t ‘La Nadala. Cultura amb impacte 2025’ de forma gratuïta