Premi Francesc Candel

Cultura, arts i cohesió social

Ja tenim guanyador!

SO(M)LAB – Laboratori de sonoritats compartides ha sigut el guanyador del Premi Francesc Candel 2022.  Enhorabona!

CONEIX EL GUANYADOR!

La cultura com a eina d'inclusió i convivència

A la Fundació Carulla creiem en el poder de les arts i la cultura en la construcció de solucions per a les persones en situació de vulnerabilitat.

Amb el Premi Francesc Candel volem impulsar un projecte artístic realitzat en una organització social que busca com a finalitat la cohesió social, des de la inclusió de persones migrades.

Perquè la cultura cohesiona i millora la convivència i, quan es combina amb iniciatives d’acollida i integració de les persones, esdevé el millor reflex d’una societat oberta i acollidora.

//// Finalistes

Coneix la resta de finalistes

Al Premi Francesc Candel ja té guanyador. Coneix a la resta de finalistes amb projectes artístics que busquen la cohesió social, des de la inclusió de persones migrades. Descobreix-los!

DESCOBREIX ELS FINALISTES!
//// Jurat
  • Edgar Iglesias Vidal

Professor al Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona i coordinador dels seus estudis de pedagogia. Ex-membre de l’AEIRaval. Doctor en Pedagogia, llicenciat en Antropologia Social i Cultural i diplomat en treball social. El seu àmbit de treball és la pedagogia social i la construcció d’ecosistemes educatius.

• Bea Duodu

Periodista catalana de pares ghanesos i primera presentadora negra d’un informatiu a TV3. Reportera i redactora en diverses cadenes, s’ha especialitzat en el periodisme social i en la representació dels col·lectius migrants als mitjans de comunicació i la supressió dels discursos estereotipats i racistes a través d’estudis acadèmics i articles. Premi al millor treball de final de grau amb perspectiva de gènere titulat On són les dones negres?

Sergi Estebanell

Director, productor i actor de diverses companyies especialitzades en el teatre per a la transformació social, l’humor i el teatre immersiu. Cofundador de Kamchatka, companyia de teatre de carrer que ha realitzat més de 400 accions a més de 27 països diferents. Fundador del Festival de Creació Contemporània de Barcelona Escena Poblenou i impulsor del col·lectiu d’artistes transformadors deShakers.

• Míriam Hatibi

Graduada en International Business and Economics a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster d’Internacionalització a la Universitat de Barcelona (UB). És autora d’un breu assaig sobre la identitat i la inclusió titulat Mírame a los ojos i del llibre infantil Leila juntament amb Màriam Ben-Arab. Activista antiracista i feminista, fa focus en la força de la comunicació per aconseguir canvis socials.

//// Dotació i requisits

I tu, transformes?

Dotació

1 premi de

10.000 € en el moment del lliurament.
5.000 € al cap d'un any, prèvia avaluació.

Qui s'hi pot presentar?

Creadors i creadores –persones físiques o jurídiques– amb una trajectòria mínima de dos anys i que acreditin experiència prèvia en el treball amb persones en situació de vulnerabilitat.

Els projectes poden ser inèdits o bé poden ser noves fases d’un projecte que s’estigui desenvolupant que suposin un salt qualitatiu i innovador.

Amb qui han de col·laborar?

Es presentarà el projecte en col·laboració amb una entitat social privada i sense ànim de lucre: fundacions, associacions, cooperatives,
organitzacions de voluntariat, associacions de
veïns, i altres entitats i institucions amb experiència en el treball amb persones migrades.

Àmbits d'actuació

• El desenvolupament de la convivència.
• El coneixement del context cultural i l’ús social del català.
• La sensibilització sobre la cultura de la diversitat cultural.
• La participació de dones i joves immigrants en àmbits culturals
• Una visió positiva de la diversitat en els mitjans de comunicació.
• El sentiment de pertinença i la construcció d’entorns més inclusius.

Requisits

• Els projectes han d’incorporar les dinàmiques artístiques de manera transversal i integrades en l’activitat de les entitats socials, sumant el treball de creació i el treball social en la intervenció.

S’han de desenvolupar a Catalunya i hauran de tenir una durada de dos anys, que s’iniciarà durant el primer trimestre de 2023.
//// Valoració

Criteris de valoració

Què es tindrà en compte per valorar el projecte?

• Enfocament cap a la transformació social i la contribució a la cohesió social.
• Grau d’innovació per respondre als reptes que es planteja el projecte.
• Grau d’especialització i experiència amb persones i grups en situació de vulnerabilitat.
• Foment del coneixement i de l’ús social del català.
• Compromís acreditat de l’entitat social amb què es durà a terme el projecte.
• Solvència tècnica de la metodologia de treball.