Programa Connexions

//// Programa Connexions

Arts i cultura per transformar l'educació

CONEIX LES 7 CONNEXIONS EDUCATIVES

Connexions és el programa d’innovació educativa de la Fundació Carulla que impulsa projectes cocreats entre agents culturals i centres educatius. Acompanyem els participants oferint-los mentories, formació, eines i recursos durant un any per aconseguir que l’art i la cultura siguin presents de manera transversal en l’educació.

//// Formació

Càpsules formatives del Programa Connexions

Al llarg del curs 21/22 realitzarem 5 formacions. Segueix les formacions obertes a tota la comunitat educativa i cultural!
  • 1. Visió i projecte compartits

Fanny Figueras i Ester Bonal

Moltes de les propostes culturals o artístiques desenvolupades en centres educatius amb un agent cultural venen tancades sense una reflexió i treball conjunt. Què volem dir quan diem que treballem conjuntament? Què és la visió en un projecte i com podem elaborar-la de forma compartida entre un centre educatiu i un agent cultural?

21 d’octubre de 2021

VÍDEO DE LA CÀPSULA 1
  • 2. Posa en valor el teu projecte cultural i educatiu a través de la comunicació

Sandra Costa i Carmina Hereu

Coneix les claus sobre com comunicar els projectes educatius i culturals per donar-los més rellevància i mostrar la seva capacitat transformadora. Posarem exemples i llençarem idees per comunicar-nos amb la nostra comunitat, documentar els aprenentatges i construir un nou relat!

Webinar gratuït
    2 de desembre de 2021, 18h.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS
  • 3. El valor de l'art

Malgrat tenir evidències sobre els beneficis d’introduir les arts i la cultura en l’aprenentatge dels infants i joves, aquests compten amb una mínima presència en el dia a dia de la majoria dels centres educatius i la concepció sobre el valor que ofereixen aquests projectes no és la mateixa per tothom, tampoc entre escoles i agents culturals.

27 de gener de 2022

• 4. Participació, transversalitat i replicabilitat dels projectes

Com fem més sostenibles els projectes artístics i culturals als centres educatius? Com els fem viables més enllà del curs escolar on s’ha obtingut una subvenció? Com hi impliquem més agents perquè el projecte creixi? Com podem replicar els projectes a altres contextos?

24 de març de 2022

• 5. Resiliència, art i creativitat en context d'emergència climàtica

Com els projectes artístics i culturals poden ajudar-nos a ser més resilients davant de la situació d’emergència climàtica en què vivim? A partir de conèixer casos reals, com el projecte educatiu i cultural del Museu de la Vida Rural i altres iniciatives, reflexionarem sobre el paper clau de la creativitat per transformar el nostre present.

7 de maig de 2022

//// Guanyadors connexions

Descobreix els projectes del Programa Connexions 21/22

Aquestes són les 7 aliances culturals i educatives guanyadores del Baldiri Connexions 2021 que aquest curs estan desenvolupant els seus projectes.