Guardonats Premi Baldiri Connexions

//// Premis Baldiri Reixac 2019-2020

Guardonats Categoria Connexions

El Premi Baldiri Connexions impulsa les idees de col·laboració entre els centres educatius i les entitats culturals i artístiques: un binomi transformador.

Dotació:

– 6 premis de 4.000 €

Participació en la “Formació de pedagogies artístiques 2020”.

Les arts escèniques: una eina d’aprenentatge, educació i transformació (Escola de les Aigües + La Perla 29)

La companyia de teatre la Perla 29 i l’Escola de les Aigües s’uneixen per portar a terme un procés de transformació pedagògica on les arts escèniques irrompen a l’escola i es converteixen en l’eix transversal del projecte educatiu. Estimulant, així, l'expressió oral en llengua catalana, la creativitat i l’expressió corporal dels infants. El teatre entra a les aules i s’hi queda!

Projecte Onades (Escola Ferrer i Guàrdia + Roca Umbert Fàbrica de les Arts)

Les onades són moviments lliures, com les emocions, i també es propaguen, com aquest projecte on el cos en moviment en serà el protagonista. L’Escola Ferrer i Guàrdia de Granollers i la Fàbrica de les Arts Roca Umbert engeguen el «Projecte Onades» obrint les portes de l’aula als artistes. Plegats cocrearan un nou procés d’aprenentatge vivencial i transformador amb la creació d’activitats d’expressió corporal i dansa dins un projecte interdisciplinari.

Diàlegs estètics entre la comunitat educativa (Escola Llevant Badalona + uTOpia barcelona)

L’Escola d’educació especial Llevant de Badalona i uTOpia Barcelona volen dotar d’eines artístiques l’alumnat de cicle mitjà i superior del centre educatiu. A través el teatre i l’estètica de l’oprimit i les oprimides, els reivindicaran com agents legítims de producció artística. Les vivències dels i les joves seran la base dels productes artístics, i l’exemple de com l'alumnat és capaç de transformar la seva realitat a través de l'art.

Una Banda al Veïnat (Escola Veïnat + Escola de Música Moderna de Girona)

La música es presenta com una eina d'aprenentatge artístic i de cohesió social, elements necessaris en l’educació dels més joves. És per això que els professionals de l’Escola Veïnat (Salt) i l’Escola de Música Moderna de Girona uneixen les seves forces per instaurar la música a les aules a partir de la creació d’una banda al centre educatiu. Una pràctica artística, però també integradora i transformadora.

Obrim el teló! (Escola Cavall Bernat + Plàudite Teatre. Espai D’arts Escèniques)

L’Escola Cavall Bernat (Sants) i Plàudite Teatre convergeixen per connectar i transformar la comunitat educativa a través de la creació escènica. Alumnes, professors, famílies i la comunitat del barri s’uneixen en un projecte de creació d’una peça teatral transversal, que permetrà conèixer, estimar la diferència i el sentiment de pertinença!

El teatre de la memòria (IE Les Vinyes + Txell Torres)

La memòria i conèixer la nostra història fomenten l’esperit crític i connecten individus i generacions. L’IES La Vinya i l’actriu Txell Torres s’uneixen sota la creació d’un projecte escènic a partir de les vivències dels avis i àvies dels alumnes. A més, mitjançant el llenguatge teatral es tindrà un impacte positiu i transformador en cadascun dels alumnes, ajudant-los a millorar el control de les seves emocions i augmentar el nivell de confiança.