//// Premi Lluís Carulla 2020 - millor projecte

Una carpa itinerant per democratitzar l’accés a la cultura

El projecte NILAK és un espai escènic itinerant que apropa les arts escèniques contemporànies a aquelles comarques catalanes que estan a l’oblit. Tot i que la cultura és un dret, una de cada quatre comarques catalanes no té cap teatre i, Nilak, aposta descentralitzar les arts escèniques dels grans nuclis urbans i convertir els pobles de l’àmbit rural en l’epicentre de les arts escèniques en viu.

COM?

La proposta es du a terme amb una carpa mòbil que té les condicions tècniques necessàries per desenvolupar espectacles, tallers, exposicions i creacions durant una estada de 15 dies a cada població. Aquestes activitats es treballen juntament amb els habitants locals per generar una immersió al territori i establir-ne el diàleg i la cocreació, en especial amb les escoles. NILAK vol democratitzar l’accés a la cultura.

//// La carpa Nilak

Visita fàbrica i primer muntatge (Itàlia)

Muntatge a Catalunya (Dosrius)

Nilak vol ser un espai de creació contemporània que comparteix les seves pràctiques amb la comunitat, per democratitzar l’accés a la cultura i garantir-ne un accés igualitari a escala territorial.
— Oriol Escursell, Nilak
//// Fitxa tècnica

Equip Nilak

L’equip del projecte està format per una comissió de professionals del sector artístic: Aimar Pérez Galí, Anna Pascual, Arnau Andreu, Griselda Juncà, Jordi Príncep, Jorge Albuerne, Jose Luis Redondo, Laura Alcalà, Mariona Tolosa Sisteré, Miquel Barcelona, Oriol Escursell i Sílvia Capell. De la part executiva s’encarrega l'Oriol Escursell.

Disciplina artística

Arts escèniques: circ, teatre i dansa.

Repte a transformar

Democratitzar l’accés a les arts escèniques contemporànies a escala territorial, posant el focus en les comarques que normalment estan a l’oblit oferint una oferta cultural de màxima qualitat i revertint el trànsit de públic.

Punts forts Decàleg Mutare

01. Compromís amb els reptes socials
02. Cultura per a totes les persones
03. Aportació d'innovació artística i social