Plenària 2024

La fórmula Mutare

El 16 de maig del 2018 va néixer Mutare, com l’espai de la cultura que transforma, l’espai de les persones que generen canvi social des de la cultura. Segurament tu hi vas participar!

Sis anys després hem trobat “La fórmula Mutare”! Una proposta d’acció per a la transformació social des de la cultura i les arts, que es concreta en 5 valors: impulsar persones, despertar emocions, alliberar coneixement, promoure el diàleg i crear ecosistemes. La fórmula cultural de la transformació social.

Reviu el Mutare 2024, una trobada del sector cultural, i també de l’educatiu, per compartir les claus de la fórmula Mutare. Vam conèixer projectes inspiradors, vam identificar de forma cocreada els trets i les competències dels transformadors culturals, i amb mestres i educadors vam despertar el nostre jo creatiu.

//// Càpsules audiovisuals

Mutare Plenària: la fòrmula mutare

• Conferència: Laura Keogh, Dublin City Council Culture Company
    La responsable del departament d’escolta i participació comunitària de l’empresa pública de cultura de l’Ajuntament de Dublín, ens explica com integren la cultura a la vida quotidiana de les persones de la capital d’Irlanda
  • Memòries sintètiques
    Natàlia Santolària, de Domestik Data Streamers, ens apropa a un projecte que recupera i reconstrueix records de persones amb Intel·ligència Artificial.
  • Museo Situado' i Un botiquín para mi ciudad
    Susana Moliner, comissària i productora cultural, fundadora de l'associació GRIGRI, comparteix amb nosaltres una guia per a la creació d’ecosistemes de col·laboració cultural i social.
  • Cicle Sinèrgic
    Martí Sancliment, coordinador, Xevi Compte, musicoterapeuta, i Marta Sala, usuària, ens expliquen aquest projecte de concerts de petit format que acosta la música a hospitals, residències i presons amb l’objectiu d’humanitzar aquestes espais i de tenir cura dels pacients i interns.
  • Teatre Arnau itinerant
    L'Edna Rojas, de la Coordinadora d'Entitats pel Teatre Arnau, ens explica la història de la recuperació d'aquest mític teatre amb la participació del del veïnat, entitats i col·lectius de cultura, memòria, patrimoni i lluita social dels barris del Paral·lel
  • Millors moments Mutare Plenària 2024
    A la plenària Mutare vam descobrir els 5 valors de la fórmula cultural per a la transformació social, vam conèixer projectes inspiradors, vam identificar de forma cocreada els trets i les competències dels transformadors culturals. I sobretot vam viure una jornada plena d'emocions, connexió, aprenentatges i cultura.
//// Càpsules audiovisuals

Mutare Educació: La revolució creativa

• Conferència: La revolució creativa, amb Marta Camps
    Marta Camps, doctora en Innovació Educativa, Màster en Art Contemporani, Màster en Creative Intelligence i Llicenciada en Belles Arts, ens presenta què és i com funciona el fenomen creatiu i com podem explorar els seus beneficis al servei de la pràctica educativa interdisciplinària.
  • El llibre roig
    Teresa Mata, del Col·lectiu Massa Salvatge, ens explica aquesta experiència col·lectiva a l'IES Andrés Alfaro de Paiporta, al voltant de les resistències quotidianes a l’adultocràcia que viu i experimenta l’alumnat.
  • Millors moments de Mutare Educació
    Durant el Mutare Educació del 2024 vam despertar el nostre jo creatiu, vam conèixer diferents experiències culturals i educatives, ens vam inspirar i vam viure la creació artística col·lectiva jugant amb el nostre cos.
//// Fotografies

Fotografies Mutare

Mutare Plenària

Mutare Educació

//// Document

Com ha de ser un transformador cultural?

Ja tenim la fórmula, i ara cal aplicar-la. I qui ho ha de fer? Com són i com ho han de fer aquestes persones compromeses amb la cultura transformadora? A la plenària vam identificar, de forma cocreada, els 10 trets o competències, dels transformadors culturals, dels integrants de la comunitat Mutare. Descobreix-los!

I si vols aprofundir en els valors de la Fórmula Mutare per a la transformació social des de la cultura, ara pots comprar el llibre amb un descompte especial.

//// Articles Mutare Plenària i Mutare Educació
  • Mutare, dels fets al llibre

Article de Lara Mangrané i Bernat Puigtobella al digital Núvol

LLEGEIX L'ARTICLE
  • Si el públic no va al museu, el museu truca a la porta de casa

Crònica de Sílvia Marimon al Diari ARA

LLEGEIX LA CRÒNICA
  • Creativitat i aprenentatge: una re-visió urgent

Article d’opinió de la Marta Camps al Diari de l’Educació

LLEGEIX L'ARTICLE
  • De què parlem quan parlem de creativitat

Crònica de Laura Saula a Catorze.cat

LLEGEIX LA CRÒNICA

//// Notícies

/Mutare

Mutare 2024: compartint la fórmula de la cultura transformadora

/Mutare

Mutare Territori Terrassa: els superpoders dels joves i la cultura

Spica, guanyador de la competició Catalunya Freestyle.
/Premi Lluís Carulla

El rap en català de Catalunya Freestyle fa història