Torna el Premi Francesc Candel apostant per la cultura com a eina de cohesió social

La nova edició dels Candel, oberta fins al 27 d’octubre, s’adreça a creadors i creadores que desenvolupin projectes artístics en una organització social, cívica o comunitària que promogui la inclusió de les persones migrades.

El Premi Francesc Candel torna amb força i un nou enfocament, posant en diàleg artistes i entitats sense ànim de lucre, per impulsar projectes artístics realitzats en una organització que treballi per la inclusió de les persones migrades.

En el context actual, marcat per fenòmens com l’emergència climàtica, crisis econòmiques i conflictes bèl·lics és imprescindible incloure la diversitat per construir una societat sostenible i cohesionada, que generi oportunitats per a tothom. Amb aquest premi la Fundació Carulla vol potenciar projectes que promoguin la inclusió de persones en situació de vulnerabilitat a través de l’art i en coordinació amb entitats socials que treballin en aquest sector.

Busquem artistes amb ganes de transformar

Si et un creador o creadora amb experiència en el treball amb persones en situació de vulnerabilitat i ganes de transformar la societat, et donem l’oportunitat de tirar endavant una idea o projecte per a la cohesió social.

El Premi Francesc Candel aposta per promoure un projecte artístic cocreat i participatiu, fruit d’un procés d’ideació entre un artista i una entitat social. Creadors i creadores i entitats socials, busqueu-vos, connecteu i presenteu junts un projecte inèdit o una evolució innovadora d’un projecte que ja estigueu duen a terme. Podeu obtenir fins a 15.000 euros per fer-ho realitat! Teniu temps fins al 27 d’octubre.

En aquest binomi artista- entitat social, poden formar part del projecte fundacions, associacions cooperatives, organitzacions de voluntariat, associacions de veïns i altres entitats amb experiència en el treball amb persones migrades.

Àmbits d’actuació

El coneixement del context cultural i l’ús social del català, la participació de dones i joves immigrants en àmbits culturals o el sentiment de pertinença i el treball per a la construcció d’entorns més inclusius són alguns dels àmbits d’actuació sobre els quals poden vessar els projectes que es presentin.

La voluntat de la Fundació Carulla és poder donar continuïtat i estabilitat al projecte guanyador. És per això que aquest haurà de tenir una durada de dos anys, i que la dotació econòmica del premi es farà en dues fases: 10.000 euros en el moment del lliurament del premi i 5.000 euros un cop tancat el primer any del projecte.

El guanyador, abans de Nadal

El lliurament del premi es farà el dia 20 de desembre a l’IDEAL, Centre d’Arts Digitals de Barcelona, on coneixerem el projecte guanyador d’entre els tres finalistes seleccionats. L’acte es durà a terme juntament amb el lliurament del Premi Lluís Carulla, durant la nit dels premis de la cultura transformadora.

Podeu consultar tota la informació i presentar la vostra proposta per al Premi Francesç Candel en aquest enllaç