Torna el [FES] al Museu de la Vida Rural

La 3a edició del Festival d’Educació Cultural per la Sostenibilitat proposa una quinzena d’activitats gratuïtes entorn el consum i la producció responsables

Torna el [FES], el festival de referència en l’educació cultural per la sostenibilitat, el divendres 1 i el dissabte 2 d’octubre al Museu de la Vida Rural amb una quinzena d’activitats gratuïtes per a tots els públics.

En la seva tercera edició, el certamen reflexionarà sobre aprofitament d’aliments, economia circular, reciclatge o innovació a partir de recursos naturals i sabers tradicionals amb la presència d’agents de la comunitat educativa i del món de la cultura.

Tastets d’activitats educatives

El primer eix del festival girarà entorn l’educació cultural per la sostenibilitat. Dins d’aquest s’inclouen els tastets d’algunes de les activitats educatives que l’MVR proposa per al curs 2021-2022 i que docents i famílies podran experimentar en primera persona.

Art per transformar

El segon eix apostarà per artistes compromesos amb la transformació sostenible. En destaquen Natures sonores, quatre experiències virtuals inclusives i sonores que ens conviden a un apassionant viatge virtual dins del bosc, i RIP, la instal·lació de Leftovers sobre les conseqüències ambientals de la COVID-19.

Dinar amb Ada Parellada, Núria Cuinetes i Marian Romero

Per últim, dissabte a partir de les 13 h, les cuineres Ada Parellada, Núria Cuinetes i Marian Romero elaboraran un àpat fet amb aliments recuperats que han quedat fora del circuit comercial. El dia abans, una trentena de voluntaris hauran fet una espigolada pels comerços i forns de l’Espluga de Francolí per rescatar aliments per aquest dinar comunitari. Tothom qui ho vulgui, pot participar com a voluntari d’aquesta acció omplint el següent formulari.

Descobreix tota la programació al web de l’MVR. I recorda que totes les activitats són gratuïtes, només cal inscripció prèvia!