Segona itinerància de NILAK: Pinell de Brai

Fotografies: Marta García Cardellach

Del 21 al 31 d’agost Pinell de Brai acollirà per segona vegada a la Terra Alta el projecte NILAK després de la seva estrena a Vilalba dels Arcs

La proposta de NILAK clourà el projecte educatiu Cerç de Circ realitzat gràcies al Premi Baldiri Connexions 2021

La carpa itinerant NILAK, projecte guanyador de la darrera edició del Premi Lluís Carulla, s’instal·larà el proper 21 d’agost a Pinell de Brai (Terra Alta) per iniciar la seva fase d’exhibició amb una programació de propostes escèniques contemporànies que permetran acostar la cultura a aquesta localitat que no consta de cap equipament teatral.

Durant 10 dies la carpa i el municipi acolliran diverses actuacions, creacions i tallers de circ, dansa i teatre amb propostes que aniran des de públic infantil a adult, i amb activitats que permetran descobrir diferents singularitats del municipi i la comarca.

Des de la Fundació Carulla hem estat molt propers al creixement del projecte acompanyant-lo a través del Premi Lluís Carulla. Entre d’altres coses hem perseguit la identificació dels canvis generats per aquest projecte cultural en el territori i en les persones fixant indicadors d’impacte que treballin a favor de demostrar el poder transformador de la cultura. Alguns indicadors destacats, recollits entre els 1.410 espectadors assistents repartits en 26 espectacles, són:

Accés cultural

• A més dels espectadors, 100 alumnes de les escoles de ZER Terra Alta participen en el projecte. Tan sols el 15,6% de l’alumnat havia assistit a altres espectacles l’últim any.
    • Totes les escoles de la comarca de la Terra Alta demanen per carta la continuïtat estable de l’oferta educativa generada per NILAK.

Desenvolupament territorial

• El 48,1% de les persones assistents de fora de Terra Alta aprofiten l’estada per visitar altres llocs d’interès.
  • 822 euros de despesa directa al territori.

Generació d’oportunitats i descentralització cultural

• El 14,3% d’artistes participants comenta que els ha sorgit noves oportunitats
  • Visibilització d’artistes emergents i del territori: 7 artistes de Terra Alta.
  • 4 ajuntaments de fora de Terra Alta s’han posat en contacte amb l’Ajuntament de Vilalba dels Arcs interessant-se pel projecte.

En aquesta segona itinerància, la Fundació Carulla seguirà fent aquest acompanyament per continuar mesurant l’impacte de transformació en el territori.

L’arribada de la carpa NILAK a Pinell de Brai tanca el cercle del primer any del projecte Cerç de circ, realitzat durant el curs 2021/22 per l’escola César Martinell i l’EtcA (Escola de teatre i circ d’Amposta), gràcies al Premi Baldiri Connexions 2021 de la Fundació Carulla, un projecte per  apropar les arts del circ als alumnes de l’escola.

Nilak a Villalba dels Arcs