Quarantena cultural. Cinc recomanacions culturals per passar el confinament

El coronavirus ha arribat per capgirar-ho tot de dalt a baix. El país s’atura: centres educatius tancats, comerços abaixen la persiana, els ciutadans confinats a casa…

Ara bé, ens està posant un repte: ser resilients. La resiliència és un terme psicològic per definir la capacitat d’afrontar les adversitats, superar-les i sortir-ne reforçats. La societat, davant aquest contratemps, està posant tot el seu enginy i creativitat per idear alternatives i convidar-nos a viure aquest confinament, si més no, una mica més entretinguts.

I en això, la cultura pot ser una de les nostres millors aliades, i, malgrat veure’s afectada directament, el conjunt d’equipaments, professionals i agents culturals han treballat de valent per no deixar-nos sense art, cinema, ni música.Tan a prop que no cal ni que t’aixequis del sofà!

A continuació, doncs, us deixem un tastet d’aquesta àmplia oferta cultural. A gaudir-ne sols, amb amics o en família. I vinga, molts ànims, que ja queda menys!

1. El Teatre Lliure no para: Amb la iniciativa #TheShowMustGoOn, el Teatre Lliure recopila un seguit de continguts teatrals per gaudir-ne a través de les seves xarxes socials. La proposta més destacada és #LliureAlSofà, que permetrà el visionament complet d’obres teatrals del Teatre Lliure a partir del 19 de març al seu compte de Youtube.

2. Literatura feminista amb el Ruda Fem. Fest: La llibreria La Carbonera tenia previst un festival de literatura feminista durant el mes de març amb més de 50 autores participants, i ha traslladat molts actes al seu canal de Youtube. Per ara, han fet un vermut feminista amb Bel OlidZinteta i Patrícia Luján.

3. Òpera a casa amb el Liceu: El Liceu de Barcelona prepara una selecció de títols per gaudir en línia des de casa, sota la iniciativa #ElLiceuaCasa. Un ampli ventall de contingut audiovisual que inclou alguns dels majors èxits de les últimes temporades, com Norma i Rigoletto. A més a més, El Gran Teatre del Liceu habilitarà també al seu canal de Youtube tres dels espectacles més reeixits d’El Petit Liceu: La petita flauta màgica, La ventafocs i Pere i el Llop.

4. Videojocs gratuïts de GOG: La plataforma en línia GOG.com ha posat a la disposició del públic 27 jos de diversa índole de forma gratuïta durant aquest confinament. Entre els títols més destacats trobaríem obres com Hello Neighbor o GWENT. Una oportunitat pels més petits i no tan petits!

5. Propostes audiovisuals del Museu de la Vida Rural: I per últim, però no menys important, us recomanem seguir el fil que està elaborant el Museu de la Vida Rural amb diverses propostes filmogràfiques i musicals relacionades amb el foc i l#Expofoc. No us perdeu les recomanacions de #LaCulturaaCasa!

Si encara en voleu més, us convidem a consultar les recomanacions que la Clàudia Rius ha recopilat en aquest article de Núvol!