La Fundació Carulla dona ales a projectes culturals transformadors

S’obren les inscripcions del Premi Lluís Carulla 2022, el guardó d’emprenedoria cultural

La Fundació Carulla presenta l’edició del Premi Lluís Carulla 2022, un guardó biennal que té com a objectiu principal estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana. A més de recursos econòmics, el premi ofereix formació i acompanyament cultural, empresarial, en l’avaluació de l’impacte i comunicació per tal que les iniciatives siguin el màxim de transformadores i viables econòmicament. La convocatòria de presentació de projectes és del 15 de novembre de 2021 al 9 de gener de 2022.

Però, què entenem per a projecte cultural transformador?

És aquell que incorpora processos per provocar impactes sostinguts en el temps a persones, comunitats i territoris. La sostenibilitat de la iniciativa és un aspecte clau, com també ho és el treball en xarxa i que generi valor per al màxim nombre de persones i agents. Així doncs, es busquen creadors culturals del territori català que, des de la cultura, ofereixin respostes als reptes de present i futur de la societat catalana. Hi poden optar particulars, organitzacions i entitats sense ànim de lucre. Les idees i projectes culturals presentats han de tenir una clara vocació transformadora, de naturalesa cultural i incorporant el vessant artístic.

El premi compta amb una dotació total de 100.000 € que es reparteix en dues categories: millor projecte, amb 60.000 € pel desenvolupament i 10.000 € en acompanyament empresarial i millor idea, amb 25.000 € per a la incubació i prototipat d’una idea cultural que plantegi solucions a una necessitat de la societat i 5.000 € en acompanyament empresarial. Els guanyadors es donaran a conèixer durant el mes de novembre de 2022, però durant aquest temps les iniciatives preseleccionades gaudiran d’un procés d’acompanyament d’alt valor afegit: només el fet de participar ja té premi.

L’ecosistema formatiu i seguiment per tal que els projectes i els emprenedors i emprenedores millorin l’integren diverses organitzacions aliades amb la Fundació Carulla. La xarxa d’empresaris Netmentora ofereix el seguiment empresarial dels projectes i la Fundació Autoocupació, de les idees. A més, Barcelona Activa incorpora en els seus programes emprenedors derivats del premi i D’EP Institut realitza la formació i el seguiment en clau d’impacte social.

“El Premi Lluís Carulla ens ha ajudat, sobretot, a fer realitat el nostre projecte”

“El Premi Lluís Carulla ens ha ajudat, sobretot, a fer realitat el nostre projecte. Abans del premi semblava una utopia i ens ha ajudat a fer realitat aquest somni, a poder tirar-lo endavant”, explica Oriol Escursell de Nilak, projecte guanyador del Premi Lluís Carulla 2020 amb la carpa itinerant que té l’objectiu de resoldre una deficiència estructural de país en qüestió d’accés a la cultura, i és que una de cada quatre comarques catalanes no té cap teatre en actiu.

Per a més informació i inscripcions, feu clic aquí