Noves ales per als projectes culturals transformadors

Fotografia de "La Nut", primera influencer cultural generada per ordinador.

/ foto: La Nut

La Fundació Carulla ha posat disposició dels projectes i idees finalistes del Premi Lluís Carulla 2022 un total de 10.000 € per impulsar accions concretes de caràcter estratègic. Unes noves ales per estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana.

Són 5 les iniciatives culturals que han signat el conveni amb la Fundació per millorar els seus projectes gràcies a aquest nou ajut:

• Artistes en Acollida: en aquest projecte d’inclusió social a través de la creativitat i les arts, l’ajut servirà per editar el material audiovisual dels processos participatius (entrevistes, imatges, vídeos), i crear un treball narratiu audiovisual que doni visibilitat a l’impacte del projecte.
  • Filmpèdia.cat: aquesta nova plataforma educativa de continguts audiovisuals en català utilitzarà la beca per dur a terme tasques de comunicació, per contractar personal i implementar una estratègia de comunicació i continguts en català a les xarxes socials.
  • Recòndit: Es tracta d’un festival amb una programació estable per fer arribar la música a petits municipis de les àrees rurals. L’ajuda s’usarà per reforçar la comunicació del projecte, per difondre els concerts i les activitats, per posar en valor els municipis, per promocionar els artistes participants i per donar a conèixer els valors i la filosofia del Festival Recòndit.
  • La Nut: El projecte de “La Nut”, la primera influencer cultural generada per odrindaor, destina l’ajut a la comunicació a les jornades d’arts digitals PAD (Patrimoni Art Digital): imatge corporativa, materials gràfics, continguts i promoció a les xarxes socials per a la difusió dels esdeveniments.
  • Pixi.Click: El projecte d’educació digital sobre l’ús de les pantalles a través d’una titella, la “Pixi”, destinarà l’ajut a la creació de l’habitació física de la Pixi, la compra de materials per a la creació d’una campanya de micromecenatge a Verkami i la producció de materials promocionals per vendre i/o regalar durant la campanya de comunicació.

El Premi Lluís Carulla d’emprenedoria cultural guardona biennalment projectes i idees transformadores. Més enllà dels 100.000 euros dotació econòmica, la Fundació Carulla ofereix formació i acompanyament cultural i empresarial, per tal que les iniciatives siguin el màxim de transformadores i viables econòmicament. Els guanyadors de la darrera edició van ser Mòdul. Centre ecològic cultural en la categoria de Millor projecte i Perifèria Gold Battle en la de Millor idea.