Nou Quadern mū: “Cultura contra l’emergència emocional”

Fotografies: Jordi Borràs

Les reflexions i propostes del Mutare’21 donen forma a un nou Quadern mū sobre el paper de la cultura per fer front a l’emergència emocional.

El 6 i 7 de juliol de 2021 la Fundació Carulla va organitzar la plenària Mutare’21, un intens programa que, durant dos dies, va articular els espais d’intercanvi i reflexió necessaris per intentar trobar, plegades, respostes que podem proposar des de la cultura per superar la situació d’emergència emocional en la què ens trobem.

Perquè necessitem la cultura, i cada vegada la necessitarem més per fer front a aquesta nova realitat: una realitat que ens mostra que els casos de depressió i ansietat en el món han augmentat un 28% i un 26%, respectivament, durant la pandèmia, especialment en els casos de les dones i les persones joves (font: estudi publicat per The Lancet).

La cultura com a resposta

A Mutare treballem per posar la cultura i les arts al centre de la vida de les persones; per situar la cultura com a element transversal construint preguntes i escenaris de futur més sostenibles. I per això ens van plantejar les següents preguntes:

• Com la cultura i les arts poden donar resposta a l’emergència emocional?

• Quin paper hi poden tenir la cultura i les arts en la generació d’esperit crític i en clau de resiliència?

Recollint les reflexions i propostes formulades aquells dies, hem elaborat el segon Quadern mū: “Cultura contra l’emergència emocional”.  En aquest quadern hem volgut recollir les emocions compartides, els aprenentatges destil·lats i les propostes d’acció que vam cocrear per poder dibuixar la nova societat cultural que volem construir. Perquè la cultura és el fil que ens permetrà recosir-nos com a societat i com a persones. Un fil que:

• Ens connecta amb les nostres EMOCIONS.
  • Ens connecta amb els altres, generant VINCLES.
  • Ens connecta amb el nostre entorn, construint COMUNITAT i enriquint-la des de la diversitat i la inclusió.

Pots descarregar la publicació AQUÍ