Nadala per tot l’any

L’any 1967 es va publicar la primera Nadala, la publicació cultural de la Fundació Carulla. Es titulava Joan I el Caçador. Més de mig segle després, us en mencionem el seu origen, que es remunta a allò tan quotidià com l’enviament de postals a familiars i amistats per felicitar-los les festes. Aleshores era un ingredient clau per Nadal, però ara volem que sigui una oportunitat per celebrar-la i compartir-la cada mes de l’any, amb nous capítols i contingut cultural.

Les publicacions de La Nadala són un homenatge a tots els actors i agents culturals que treballen per cohesionar la societat. Totes aquelles peces que han anat configurant la nostra identitat i creant el mapa col·lectiu. Enguany, la publicació tracta sobre la cultura i la transformació al carrer. Hem volgut analitzar com la cultura transforma i dóna vida a l’espai públic, en totes les manifestacions i expressions possibles.

Invertir en cultura és invertir en futur. I volem fer valdre la cultura com a eina de transformació social, compartir aprenentatge i coneixement amb la nostra comunitat. Per això, cada mes compartirem un capítol de La Nadala i en farem difusió a través dels nostres canals.

Entenem La Nadala com el recull de les principals fites culturals que han transformat la nostra societat, però també és la nostra eina de micromecenatge que fa possibles els projectes culturals als centres educatius, mitjançant els Premis Baldiri Reixac que, per cert, aviat se celebrarà el seu lliurament.

La Nadala ho pot ser el 25 de desembre i també tot l’any, perquè la cultura transforma. Som-hi!