La Nadala, una experiència de continguts culturals

Escenari presentació La Nadala 2019

La presentació de la Nadala va ser una demostració pràctica de com les arts transformen les persones.

En aparença, la Nadala és una publicació cultural de qualitat. En realitat, però, és molt més. La del 2019 ofereix una visió global de com la cultura transforma el carrer mitjançant les mirades dels autors i col·laboradors i, a més, la presentació va ser una demostració pràctica de com les arts transformen les persones.

Els protagonistes de la Nadala 2019 són els articulistes i totes les persones que van participar de l’experiència de la presentació. Els autors van complementar els seus articles conversant amb la periodista Júlia Bertán, un continguts que van agafar una altra dimensió gràcies a l’art dels Insectotròpics. Aquest col·lectiu d’artistes van reinterpretar i disseccionar els continguts de la publicació amb la suma de llenguatges: la imatge, la música, i l’art plàstic en directe.

En definitiva, la Nadala va ser el punt de partida d’un procés que va desembocar en un moment cultural únic pel que fa a l’aportació de nous continguts i de creació d’un entorn de descoberta i reflexió per als assistents. A més, com ja és habitual des de fa dècades, és l’eina de micromecenatge que fa possible els Premis Baldiri Reixac i la manera que té la Fundació Carulla de felicitar les festes, tal com va posar en valor el president, Nicolau Brossa.

La directora de la Fundació, Marta Esteve, reforça aquesta estratègia per als propers anys de posar la Nadala al servei de la creació de nous continguts culturals per al sector. De fet, a partir d’aquest any, la publicació tractarà en profunditat temàtiques que preocupen i treballa la Fundació, com ara el potencial que té la cultura per millorar l’educació, la transformació cultural originada pels equipaments, com la cultura pot reequilibrar l’entorn rural o la cultura digital.

Si encara no tens la Nadala 2019, demana-la aquí

Galeria d’imatges completa aquí