La Fundació Carulla recolza els finalistes del Premi Lluís Carulla

La Fundació Carulla segueix apostant per l’emprenedoria cultural recolzant els projectes finalistes del Premi Lluís Carulla

Destinarà 15.000 euros en ajuts als projectes no guanyadors de la darrera edició

Conscients de les dificultats del moment que estem vivint, amb els efectes de la Covid-19, la Fundació Carulla reforça el seu compromís amb la cultura i els emprenedors mobilitzant fins a 15.000 € en beques per a aquells projectes que van arribar a finalistes dels Premis Lluís Carulla 2020, però no van resultar-ne guanyadors. Cadascun d’ells pot sol·licitar un ajut de fins a 3.000 € per dur a terme accions imprescindibles per al desenvolupament del projecte o bé per executar-ne un pilot.

Aquesta beca arriba després que la fundació hagi acompanyat empresarialment tots els projectes finalistes durant més de vuit mesos. A través d’un programa de mentories culturals i empresarials fetes per professionals en actiu es va assessorar a tots els projectes per tal de planificar els passos necessaris que assegurin la viabilitat econòmica de la proposta i el màxim impacte de transformació social.

D’entre totes les propostes finalistes (Showaffinity, MyStage, MicroHUB, AdditioApp, LlibreLAB i Súpernano), les dues que de moment han sol·licitat l’ajuda són MyStage i Súpernano.

• MyStage. Finalista de la categoria Projectes.

És un portal digital per la gestió i la difusió de les arts escèniques. Un Marketplace bilateral que facilita la trobada entre oferta i demanda. Permet rebre avisos d’espectacles, descobrir i seguir creadors, i a la vegada facilita als professionals promocionar-se i negociar. Aquest nou ajut de la fundació servirà per coordinar l’estratègia de comunicació i màrqueting digital.

Un projecte enfocat a professorat i estudiants de secundària on els assistents cocreen una superheroïna amb propietats nanotecnològiques per resoldre un repte global a partir de càpsules científiques i accions artístiques que fomenten la creativitat i el coneixement. Aquest nou ajut de la fundació es destinarà a posar en marxa la prova pilot de Súpernano, lligada al Programa de Formació i Inserció (PFI) de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu d’incorporar el projecte com a programa estable de cara al curs 2021-2022.

El Premi Lluís Carulla

El Premi Lluís Carulla és un guardó biennal per estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana. És un dels premis més ben dotats del sector cultural que otorga un total de 100.000 euros entre el millor projecte i la millor idea.

En la darrera edició, el circ teatre itinerant Nilak va ser el projecte guanyador del Premi Lluís Carulla 2020. Tot i que la cultura és un dret,  el 26% de les comarques catalanes no tenen cap teatre i, Nilak, aposta per facilitar l’accés cultural i apropar les arts escèniques arreu del territori a través d’una carpa itinerant que farà estades de 15 dies per tal de col·laborar amb la comunitat i portar-hi actuacions, tallers i activitats.

D’altra banda, el Museu de Camins va ser la idea guanyadora. La Vall de Siarb recuperarà la seva xarxa de camins antics i patrimoni històric, cultural i natural per convertir-se en un autèntic museu a l’aire lliure. Un reclam de turisme sostenible que esperem que serveixi d’inspiració i esdevingui escalable a tot Catalunya.