La Cultura Transformadora del Premi LLuis Carulla 2020

Finalitza la primera sessió mentorial del #PremiLluisCarulla2020

Cada cop estem més a prop del desconfinament, un moment esperat durant setmanes que, en l’àmbit de la cultura, obre una porta a un món de possibilitats per reafirmar el paper essencial del sector.

Les dues setmanes passades hem iniciat les sessions de mentoria del Premi Lluís Carulla 2020 amb al primera d’elles, emmarcada en la “Cultura Transformadora”.

Durant aquesta primera sessió, realitzada en línia, s’ha volgut incrementar la dimensió cultural dels diversos projectes finalistes, amb 3 objectius ben clars:

1.Conèixer les necessitats i expectatives dels emprenedors per tal que l’acompanyament s’ajusti a la tipologia dels projectes i els seus creadors.

2.Definir una visió global de la cultura i de transformació social. Una mirada més amplia que augmenti la capacitat de transformació de la societat del projecte i la idea.

3.Plantejar els projectes a partir dels sis eixos de la cultura transformadora. D’aquests sis eixos, dos són transversals i quatre temàtics: Dins la primera categoria es troben  el de la sostenibilitat i la viabilitat econòmica. D’altra banda, en l’apartat dels eixos temàtics, es troben les aliances i el treball en xarxes, el repte social, posar la persona al centre i una dimensió educativa.

Però: Quins són els projectes i les idees finalistes? Sobre quina temàtica treballen? Donem un ràpid cop d’ull als finalistes del #PremiLluisCarllu2020!

Dins la categoria projectes, trobem Additioapp, encapçalat per Jordi Corominas, MUC  (Microhub Urbà Creatiu), d’Arcadi Poch Macias, Nilak, d’Oriol Escursell, MyStage, de Xavier Granada i SHOWAFFINITY, de Fèlix Colomer Vallès. El primer d’ells es basa en la creació d’un algoritme per avaluar les competències culturals dels alumnes i crear itineraris pels docents. MUC és un projecte de construcció d’estructures per part de la ciutadania en l’espai públic perquè esdevinguin motors de canvi en entorns socials necessitats. Nilak és un espai escènic itinerant per fer arribar les arts escèniques contemporànies als municipis on no hi ha cap teatre. Per últim, MyStage és una plataforma web per facilitar la gestió i contractació d’esdeveniments culturals arreu del territori, mentre que SHOWAFFINITY és un portal que funciona com a espai de trobada per als espectadors de teatre català.

D’altra banda, a la categoria idees, s’inclouen LlibreLAB, d’Albert Pujol, SuperNano, de Jordi Díaz i Museu de camins, de Marc Cortina.  La primera d’elles es tracta d’un acompanyament i del sector llibreter català per ajudar-lo a adaptar-se i a fer un canvi de model de negoci. La segona és un conjunt de tallers demostratius i participatius perquè els alumnes aprenguin nanociència i entenguin la seva utilitat. I la tercera és un museu a l’aire lliure que pretén recuperar i preservar de forma participativa el conjunt de la xarxa de camins antics de la Vall de Siarb.

Sens dubte, un primer contacte molt enriquidor que potencia els projecte i idees així com als seus creadors, sempre des d’una mirada transversal i participativa que seguirà el pròxim 12 de maig, amb l’inici de la segona sessió: “Comunicació Online Webinar”.