La cultura que ens necessita i necessitem

Les beques #SOSCultura mobilitzen 280 projectes culturals que volen fer front als reptes generats per la Covid-19

Anul·lacions de concerts, espectacles, exposicions i activitats culturals; suspensions de contractes; inseguretat i futur incert són aspectes de la nova realitat que viu el món de la cultura. Un sector fortament castigat per la pandèmia i que, malgrat haver-ho demostrat, avui dia segueix clamant que és segur. Davant un sector tocat per mesos d’inactivitat, vam convocar – al mes de juliol – les beques #SOSCultura: una línia d’ajuts de 100.000€ destinada a la creació i la participació cultural. Convençuts, a més, que la cultura és més necessària que mai hem volgut mobilitzar projectes que, a través la cultura i les arts, facin front a la situació generada per la Covid-19. És recíproc: necessitem la cultura, i ella també ens necessita!

La participació en el programa #SOSCultura ha estat tot un èxit, ja que 280 creadors i creadores culturals del país hi han presentat els seus projectes. Aquesta xifra demostra, no només la urgència de suport econòmic del sector, sinó també la predisposició de la cultura per ajudar-nos, com també va fer durant el confinament.

A la categoria d’ajuts a creacions artístiques en l’espai públic hem rebut candidatures de diferents disciplines artístiques – arts vives, audiovisuals, plàstiques, i també musicals – que busquen donar resposta al dol, la soledat, la por, l’aïllament i les emocions contingudes. S’hi ha presentat talent de totes les edats, del qual 111 joves creadors i creadores d’entre 18 i 35 anys, provinents de tot el territori.

Pel que fa a les ajudes pel desenvolupament de Mutare en el territori hem recollit 12 candidatures de diferents organitzacions culturals del país. Diversos municipis han presentat propostes per donar resposta a reptes socials des de la cultura i les arts.

Estem molt satisfets pels resultats, i només ens queda donar-vos les gràcies pel suport, la participació i per haver demostrat que #LaCulturaTransforma. De nou, la cultura es posa al nostre servei i volem fer-li costat. Ben aviat anunciarem els veredictes!
____________________________________________________________________________________________

*La convocatòria no està tancada per a totes les categories d’ajuts, encara tens temps per presentar la teva creació literària en català i pots seguir beneficiant de la tarifació social al Museu de la Vida Rural.