Coneix els guardonats dels Premis Baldiri Reixac 2021-22!

Els premis Baldiri són guardons anuals que, des de fa 44 anys, impulsen i reconeixen projectes educatius que donen resposta als reptes de l’educació del segle XXI.

L’escola catalana torna a estar de festa. La Fundació Carulla ha fet públic el resultat de la 44a edició dels Premis Baldiri Reixac, els guardons anuals que impulsen i reconeixen projectes educatius que donen resposta als reptes de l’educació des de les arts, la cultura i la llengua catalana.

A més de 100 propostes rebudes, el jurat dels Baldiri n’ha escollit 30 com a guanyadores, en dos categories: els Baldiri Escola i els Baldiri Experiències. Totes elles destaquen pel seu component transformador, i per mostrar el seu compromís amb la societat i la cultura.

L’edició d’enguany ha valorat la capacitat de les escoles d’adaptar-se i donar resposta als reptes que ha suposat l’emergència sanitària en el món educatiu.

Premi Baldiri Escola

La primera categoria dels premis Baldiri reconeix a centres amb projectes innovadors que promoguin l’ús social de la llengua catalana mitjançant respostes creatives i transformadores articulades des dels llenguatges artístics. Un total de 10 centres han estat premiats amb els Baldiri Escola, amb un guardó de 3.000 €.

El premi compta amb dues subcategories:

• Premi Baldiri Escola – Arts i reptes socials. S’han presentat 24 projectes en els quals l’art esdevé un mitjà per a la transformació social. Aquestes han estat les 6 escoles guanyadores:
    • Escola Prat de la Riba de Reus.
    • Escola La Farga de Salt.
    • Escola Salipota de Súria.
    • Deià Escola d’Art i Disseny de Barcelona.
    • Aula de l’Hospital de Dia de Psiquiatria infanto-juvenil de l’Hospital Clínic de Barcelona.
    • Escola Pau Sans de L’Hospitalet de Llobregat.

Escola Salipota

• Premi Baldiri Escola – Arts i llengua. Amb 19 candidatures rebudes, aquestes han estat les 4 guanyadores de la subcategoria, que han presentat projectes que fomenten l’aprenentatge de la llengua catalana a través de l’art.
    • Institut Jaume Cabré de Terrassa.
    • Escola del Mar de Barcelona.
    • E.E. L’Arboç de Mataró.
    • Escola Cervantes de Barcelona.

Premi Baldiri Experiències

En la categoria de BALDIRI EXPERIÈNCIES, s’han guardonat fins a 20 centres educatius amb experiències d’aprenentatge dins i fora de l’aula, ja realitzades, que han respost de forma innovadora, a través de llenguatges artístics i creatius,  a les necessitats dels infants i joves. Tots ells han estat premiats amb un val de l’Abacus, valorat en 500 € destinats a material escolar i llibres per al centre educatiu.

D’entre els guanyadors hi ha Jardins Artístics, de l’Escola Bressol Municipal El Marfull de Reus, El carrer Eugeni d’Ors es mou, de l’Institut Escola Tres Fonts de les Corts de Barcelona; Alzheimer: joguets i música per recordar, de l’Institut Ramon Muntaner de Figueres; i L’art d’educar amb les emocions, de la ZER Conca de Barberà de Solivella.

Moltes felicitats a tots els centres i projectes premiats!