Tret de sortida als projectes guanyadors de les beques SOS Cultura

La Fundació Carulla atorga deu beques de creació artística per treballar l’emergència emocional en persones i col·lectius en situació de vulnerabilitat

Ja tenim aquí els guanyadors i guanyadores de les beques SOS Cultura. Entre els projectes que han guanyat la beca es troben propostes que impliquen diversos grups en situació de vulnerabilitat i emergència emocional. Per exemple, persones amb problemes de la salut mental, joves, gent gran, famílies amb infants, dones migrants o persones amb diversitat funcional. Aquests col·lectius són especialment vulnerables, ja que pateixen de manera més intensa les situacions de crisi a causa de les situacions de desigualtat que viuen.

Les beques SOS Cultura de la Fundació Carulla pretenen ajudar a minimitzar els efectes de l’emergència emocional que estan patint aquests grups de persones, posant-les al centre de les creacions artístiques des de l’inici dels projectes. Cadascuna de les propostes rebrà una beca de 6.000 € i l’oportunitat de formar part d’una comunitat de creadores amb vocació de transformació social.

Després de rebre 194 sol·licituds, primer una oficina tècnica externa i posteriorment l’equip de la Fundació Carulla han fet l’avaluació segons els criteris definits en la convocatòria. Tots els projectes guanyadors tenen una clara vocació transformadora i l’objectiu de donar resposta a un repte social concret. Aquests són:

• Creació del nou espectacle de la companyia de teatre CIA Brots (uTOpia Barcelona), que treballa directament amb persones amb diagnòstic de salut mental.
  • ‘OMW (On My Way, deixeu pas)’, l’actriu i escriptora Estel Solé, busca desmuntar la mirada fiscalitzadora cap als joves i les seves actituds en temps de pandèmia.
  • ‘Harakiri’, de Les Impuxibles, on enfocaran un dels grans tabús de la societat actual: el suïcidi.
  • ‘Pa i Circ’, és el projecte que l’actriu Andrea Paz portarà al barri del Raval on treballarà amb dones migrants sense papers.
  • Associació Ritme i Compromís, que impulsarà un projecte en un centre de menors de noies no acompanyades del Montseny.
  • L’espectacle familiar ‘#CALLALAPANTALLA’, de Daniel Orviz creat a partir de l’experiència real d’infants i famílies durant el confinament.
  • La ballarina Verónica Cendoya, que presenta el projecte ‘EL VIVER’ on desenvoluparà tallers per a persones amb diversitat funcional.
  • ‘Poble Sec, la terra de l’aigua’, un projecte de Vostok Collective que té com a repte pal·liar l’aïllament i l’abandonament de moltes persones grans.
  • ‘El senyor al cap de taula que menjava cremes de verdures i amb qui em feia pànic parlar per telèfon’, de l’actriu i directora Clara Manyós, que abordarà l’impacte de les malalties degeneratives.
  • ‘La bellesa de la vellesa’, de Inés Boza, que aportarà moviment a persones grans que durant el confinament van perdre la mobilitat i es van aïllar.

Les propostes començaran a treballar-se a partir del gener i s’hauran d’haver fet realitat abans del mes d’octubre de 2022.