Nadala 2020: la cultura transforma l’educació

Vols llegir la Nadala 2020?

Deixa’ns un parell de dades i podràs llegir la Nadala 2020 de forma gratuïta!

Descarrega

Autors

Lali Bosch, Joan Manuel del Pozo, Laura Calçada Barres, François Matarasso, Núria Martínez Ribot, Guillem Bagués, Maria Paczkowski, Núria Juanico, Maider Maraña, Carme Escales, Gemma Carbó, Elisenda Guiu, Xavier López Ortín, Patxi Giol, Jordi Casassas Ymbert i Joan Esculies.

Explicació

La cultura transforma. Transforma les mirades, transforma les persones i transforma el món. La cultura explora respostes a les necessitats socials, alimenta l’esperit crític, genera ciutadans lliures i, per damunt de tot, permet modelar com ens relacionem i imaginem nous futurs. Aquests mesos, la cultura i l’educació han tingut un paper clau i s’han presentat davant dels ulls de tothom com a béns fonamentals de la nostra societat.

Així, la Nadala 2020 ofereix mirades, respostes i recursos sobre com la cultura transforma l’educació a través de les arts.

Índex:

• En defensa d’una educació artística cultural. Quim Rubio, responsable de projectes de la Fundació Carulla, entrevista a Lali Bosch, professora de Filosofia, i Joan Manuel del Pozo, filòsof i exconseller d’Educació.5
  • Com les arts estan transformant el món?. Laura Calçada Barres, escriptora i periodista.
  • Educar i aprendre. François Matarasso, artista comunitari, escriptor i investigador.
  • La revolució educativa a través de les arts. Núria Martínez Ribot, periodista.
  • Les veus del sector cultural
  • Els Baldiri, 40 anys d’educació i cultura. Guillam Bagués, tècnic de projectes educatius de la Fundació Carulla.
  • Art i coneixement, la fórmula per créixer com a persones. Maria Paczkowski, professora a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (URL).
  • Les pràctiques artístiques busquen el seu lloc a les escoles. Núria Juanico, periodista.
  • Els equipaments culturals com a motor de canvi de la societat. Maider Maraña, directora de la Fundació Baketik i consultora en drets humans i cultura.
  • Escola i museu, camins convergents: el Museu de la Vida Rural. Carme Escales, periodista.
  • La formació dels formadors. Gemma Carbó, directora del Museu de la Vida Rural.
  • Mutare Educació: les arts en la pràctica educativa. Gemma Carbó, directora del Museu de la Vida Rural.
  • Ella ens va salvar. Elisenda Guiu, guionista i escriptora.
  • Només s’aprèn allò que emociona, allò que s’estima. Xavier López Ortín, director de l’escola Octavio Paz de Barcelona.
  • #ConfinamentCultural. Quan es tanca una porta s’obren milers de balcons. Patxi Giol, responsable de comunicació de la Fundació Carulla.
  • El condicionant cultural de l’educació. Jordi Casassas Ymbert, historiador.
  • Un camí difícil però possible, un llegat perdurable. Joan Esculies, historiador.

Vídeo //// En defensa d’una educació artística cultural.
Conversa entre Lali Bosch i Joan Manuel del Pozo