Nadala 2019: La cultura transforma el carrer

Coberta de la Nadala 2019.

Vols llegir la Nadala 2019?

Deixa’ns un parell de dades i podràs llegir la Nadala 2019 de forma gratuïta!

Descarrega

Autors

Anna Villarroya, Xavier Albertí, Xavier Theros, Guillem Soler, Carme Escales, Joaquim Vilarnau, Jordi Vidal, Maria Sisternas, Arantza Diez, Arcadi Poch, Tzeitel Puig i Laia Antúnez.

Explicació

La cultura ens ha fet ser com som. Amb la Nadala 2019 iniciem un cicle que analitzarà la transformació del país i de la societat catalana mitjançant la cultura.

Aquest primer any, experts, escriptors i periodistes expliquen com la cultura transforma i dona vida als carrers. Castellers, art urbà, festivals musicals, entitats culturals, cultura popular i tradicional, teatre… ens han donat històricament l’oportunitat de ser, de fer i de participar d’una vida col·lectiva, d’una identitat comuna. Perquè sabem que la cultura transforma persones, comunitats i territoris.

Índex:

1. En defensa de la cultura com a motor de transformació social. Anna Villarroya, professora de polítiques culturals a la Universitat de Barcelona.
  2. La recuperació del carrer com a espai festiu a finals dels setanta i com a estratègia política de país. Xavier Albertí, director de teatre i compositor.
  3. L’associacionisme a Catalunya: cultura i democràcia. Xavier Theros, escriptor i poeta.
  4. Créixer amb els peus tocant a terra: el món casteller en el seu millor moment. Guillem Soler, antropòleg i periodista.
  5. Amunt la inclusió. Carme Escales, periodista.
  6. Els festivals musicals catalans. Joaquim Vilarnau, periodista i escriptor.
  7. Viure de festival. Jordi Vidal, fotògraf.
  8. Pensar de nou Catalunya: l’urbanisme i la cultura. Maria Sisternas, arquitecta, cofundadora de Mediaurban
  9. El Raval, un barri sempre en construcció. Arantza Diez, periodista.
  10. Creativitat urbana, el sistema cognitiu de la ciutat. Arcadi Poch, comissari d’art urbà.
  11. El primer centre d’art urbà a Barcelona: B-Murals. Tzeitel Puig, periodista.
  12. Del xanquer al mapatge, les arts de carrer s’adapten als nous temps. Laia Antúnez, periodista especialitzada en art.

Coberta i interior de la Nadala 2019.