Mutare’22

//// Plenària mutare

VulnerArts: com les arts abracen la vulnerabilitat

26 DE MAIG, NAU BOSTIK
De 9 h a 14:30 h

Inscripcions tancades

La vida ens pot posar en algun moment en una situació de vulnerabilitat. A tu, a nosaltres, a tots i totes. Però la crisi social, econòmica i sanitària dels últims any ha colpejat encara més aquelles persones que ja vivien en un entorn de risc social.

Com ens poden ajudar les arts a reconnectar i sortir d’aquesta situació?

El 26 de maig tindrem l’oportunitat d’experimentar com les arts connecten i acompanyen a persones en situació de vulnerabilitat i buscarem junts respostes a través dels llenguatges artístics. A Mutare’22: VulnerArts connectarem, ens inspirarem, coneixerem noves mirades, participarem, ens emocionarem i viurem una experiència immersiva real, de cor a cor, una abraçada a la vulnerabilitat des de les arts.

VINE I CONNECTA!

//// Inscripcions

A qui va dirigit VulnerArts?

Al públic general amb interès per la cultura, però sobretot als i les professionals del sector cultural, social i educatiu. Us convidem a un espai de trobada per connectar, dialogar, compartir i fer-nos preguntes sobre el paper de la cultura davant els reptes socials que estem vivint. L’entrada és gratuïta i l’aforament limitat.

AFORAMENT COMPLET

Actualment, les inscripcions estan tancades.

//// Estructura programa

Què viurem al Mutare'22?

Experiència inicial immersiva

Què és per tu la vulnerabilitat? T’has sentit mai vulnerable? Mutare VulnerArts començarà amb una experiència immersiva. Mitjançant creacions artístiques, experimentarem emocionalment i físicament com les arts acompanyen i afavoreixen l’autonomia de les persones. A partir del protagonisme de diferents persones que han viscut la vulnerabilitat en primera persona, viure unes creacions artístiques úniques, fetes a mida per Mutare.

El creadors, persones i col·lectius que formen part d’aquesta creació són:
    Companyia Brots, d’Utopia.
    Clara Manyós, creadora i directora teatral, i Lluís Manyós.
    Sandra Jurado, creadora cultura urbana i joves. Projecte Median T la Danza.
    Associació Catalana d’Atàxies Hereditàries, Joel Carlos, Júlia Padrós, Helena Grueso, Aida Martín, Gisela Pérez Villanueva, Arantza Labuena, Sergi Estebanell.

Mutare inspira

Descobrirem diverses experiències amb persones en situació de vulnerabilitat i com les arts hi connecten i acompanyen:

1. Clara Manyós i Lluís Manyós amb l’espectacle Atàxia espinocerebelosa, que mostra l’impacte que ha generat la malaltia neurodegenerativa a la seva família.
    2. Martín Correa-Urquiza i Marta Galego amb Radio Nikosia, la primera emissora de ràdio a Espanya realitzada per persones amb problemes de salut mental.
    3. Cristina Colomer, cap d'estudis de l’Escola de Músics i JPC i Mouna Halhoul El Harrak, ens parlaran del projecte social i cultural de l'entitat per fer partícips de la música a joves amb risc d’exclusió social: Musicals' Choir.
    4. Diari del Meu cos, d’Inés Boza i Loli Navais, un projecte de dansa que pretén humanitzar el paper de les dones grans a través de l’empoderament.
    5. Alice Monteil , Mireia Plans i Abel Parra Sorribas, amb Material sensible, un projecte participatiu de creació fotogràfica de Photographic Social Vision per a persones que han patit abusos sexuals en la infància.

Conferència central

Lucía Miranda
Directora d’escena, gestora cultural, dramaturga i arteducadora. És fundadora de The Cross Border Project, un projecte que treballa en la intersecció de les arts escèniques, l’educació i la transformació social, i cofundadora del col·lectiu internacional País Clandestino.

Dinàmica relacional i de cocreació

Farem ús de les nostres HabilitArts per connectar, conèixer-nos i dialogar per buscar respostes, de forma col·lectiva, a tres situacions reals de vulnerabilitat: joves i emergència emocional, migrants i inclusió social i educació.

Vols més informació?

Consulta la informació sobre els ponents i participants, i l’horari del programa Mutare’22: VulnerArts.

//// Mutare

Saps què és Mutare?

Mutare és l’espai de les persones que volen transformar el món a través de la cultura. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per donar resposta, des de la cultura i les arts, als reptes socials que estem vivint.

Fotografia de Mutare Educació amb les barres inclinades del logotip de la Fundació.

//// Notícies

/Fundació Carulla

Mutare al territori. Pot ajudar la cultura a transformar els municipis?

/Mutare

Nou Quadern mū: “Cultura contra l’emergència emocional”

/Mutare

Mutare ha tornat amb força per fer front a l’emergència emocional