Mutare’22

//// Plenària mutare

VulnerArts: com les arts abracen la vulnerabilitat

Reviu el Mutare’22!

Recupera els millors moments

La vida ens pot posar en algun moment en una situació de vulnerabilitat. A tu, a nosaltres, a tots i totes. Però la crisi social, econòmica i sanitària dels últims any ha colpejat encara més aquelles persones que ja vivien en un entorn de risc social.

Com ens poden ajudar les arts a reconnectar i sortir d’aquesta situació?

El 26 vam tenir l’oportunitat d’experimentar com les arts connecten i acompanyen a persones en situació de vulnerabilitat i buscarem junts respostes a través dels llenguatges artístics. A Mutare’22: VulnerArts vam connectar, ens vam inspirar, vam conèixer noves mirades, vam emocionar-nos i vam viure una experiència immersiva real, de cor a cor, una abraçada a la vulnerabilitat des de les arts.

Vols saber-ne més?

Recupera els millors moments: vídeos, imatges, càpsules inspiradores i articles interessants sobre com les arts ajuden i acompanyen a persones en situació de vulnerabilitat.

Reviu Mutare’22: VulnerArts!
//// Estructura programa

Què vam viure al Mutare'22?

Experiència inicial immersiva

Què és per tu la vulnerabilitat? T’has sentit mai vulnerable? Mutare VulnerArts va començar amb una experiència immersiva. Mitjançant creacions artístiques, vam experimentar emocionalment i físicament com les arts acompanyen i afavoreixen l’autonomia de les persones. A partir del protagonisme de diferents persones que han viscut la vulnerabilitat en primera persona, vam gaudir d'unes creacions artístiques úniques, fetes a mida per Mutare.

El creadors, persones i col·lectius que formaven part d’aquesta creació són:

• Companyia Brots, d’Utopia.
    • Clara Manyós, creadora i directora teatral, i Lluís Manyós.
    • Sandra Jurado, creadora cultura urbana i joves. Projecte Median T la Danza.

I també: Associació Catalana d’Atàxies Hereditàries, Joel Carlos, Júlia Padrós, Helena Grueso, Aida Martín, Gisela Pérez Villanueva, Arantza Labuena, Sergi Estebanell.

Mutare inspira

Vam descobrir diverses experiències amb persones en situació de vulnerabilitat i com les arts hi connecten i acompanyen:

1. Clara Manyós i Lluís Manyós amb l’espectacle Atàxia espinocerebelosa, que mostra l’impacte que ha generat la malaltia neurodegenerativa a la seva família.
    2. Martín Correa-Urquiza i Marta Galego amb Radio Nikosia, la primera emissora de ràdio a Espanya realitzada per persones amb problemes de salut mental.
    3. Cristina Colomer, cap d'estudis de l’Escola de Músics i JPC i Mouna Halhoul El Harrak, ens van parlar del projecte social i cultural de l'entitat per fer partícips de la música a joves amb risc d’exclusió social: Musicals' Choir.
    4. Diari del Meu cos, d’Inés Boza i Loli Navais, un projecte de dansa que pretén humanitzar el paper de les dones grans a través de l’empoderament.
    5. Alice Monteil , Mireia Plans i Abel Parra Sorribas, amb Material sensible, un projecte participatiu de creació fotogràfica de · Photographic Social Vision per a persones que han patit abusos sexuals en la infància.

Conferència central

Lucía Miranda
Directora d’escena, gestora cultural, dramaturga i arteducadora. És fundadora de The Cross Border Project, un projecte que treballa en la intersecció de les arts escèniques, l’educació i la transformació social, i cofundadora del col·lectiu internacional País Clandestino.

Dinàmica relacional i de cocreació

Vam fer ús de les nostres HabilitArts per connectar, conèixer-nos i dialogar per buscar respostes, de forma col·lectiva, a tres situacions reals de vulnerabilitat: joves i emergència emocional, migrants i inclusió social i educació.

Consulta la informació sobre els ponents i participants del Mutare’22: VulnerArts.

//// Mutare

Saps què és Mutare?

Mutare és l’espai de les persones que volen transformar el món a través de la cultura. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per donar resposta, des de la cultura i les arts, als reptes socials que estem vivint.

Fotografia de Mutare Educació amb les barres inclinades del logotip de la Fundació.

//// Notícies

/Mutare

Mutare connecta el món cultural i social per abraçar la vulnerabilitat

/Mutare

Mutare al territori 2022 farà parada a Terrassa, Tarragona, Cardedeu i Verdú

/Fundació Carulla

Mutare al territori. Pot ajudar la cultura a transformar els municipis?

Més notícies