Mutare

Mutare SOS

Repensem, cocreem, transformem.

Quadern Mutare SOS Museus

Davant la profunda transformació social que estem vivint, en què res tornarà a ser com era, des de la Fundació Carulla volem imaginar solucions creatives a aquestes noves realitats, reinventar-nos comptant amb el coneixement col·lectiu de tothom, de manera participativa.

És el mutare SOS.

Us convidem a a repensar, cocrear i transformar la nova societat cultural.

//// Cicle Els Museus Post Covid19

Resultats Mutare SOS Museus

Els museus en la nova societat cultural

Et presentem les principals conclusions dels primer cicle de sessions Mutare SOS sobre el paper dels museus davant els reptes socials, econòmics, educatius i culturals de l’actual crisi sanitària.

Aquesta publicació és el primer número de la nova col·lecció Quaderns mū de Mutare.

Taller 1: Museus i transformació educativa

Com han de ser les propostes educatives dels museus a partir d’ara? A qui s’adrecen? Com arribem als destinataris? Quin format han de tenir? Com es financen? Us convidem a donar-hi resposta amb nosaltres en una sessió participativa, per repensar, cocrear i transformar el present i el futur dels museus.

Ponents:

Xavier López (Escola Octavio Paz) i Maria Adzerias (Còdol Educació)

Taller 2: Museus i transformació econòmica

Hem de seguir pensant els museus com a producte turístic? Com és i què vol el turista cultural? Podem fer compatible l’atenció al turisme i el treball amb la comunitat local? El turisme és fonamental per la sostenibilitat econòmica dels museus però i en clau mediambiental? Preguntes que sorgeixen dels debats d’aquests dies. Us convidem a buscar junts les respostes.

Ponents:

Rafael López-Monné, geògraf, fotògraf i professor a la URV i Gonzalo Gil, responsable de Drac Actiu i sotsdirector suport i innovació a INEF Lleida

Taller 3: Museus i transformació social

La pandèmia ha posat de manifest la necessitat de tenir cura dels altres i la desigualtat social creixent a casa nostra. Poden els museus donar l’esquena a aquesta realitat? Com poden els nostres programes donar resposta a situacions socials com la solitud o el dol? Quina agenda tenen els museus en relació amb els objectius de desenvolupament sostenible? Són temes oberts en la celebració del DIM 2020. Us convidem a seguir buscant respostes.

Ponents:

Xavi Campos, director de l’equip de gerència del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) i Roser Sanjuan, responsable de programes públics del centre d’art La Panera (Lleida).

//// Amb el suport de: