Mutare SOS. La nova societat cultural

Cicle Els Museus Post Covid19

Repensem, cocreem, transformem.

28/05 || 02/06 || 09/06

Davant la profunda transformació social que estem vivint, en què res tornarà a ser com era, des de la Fundació Carulla volem imaginar solucions creatives a aquestes noves realitats, reinventar-nos comptant amb el coneixement col·lectiu de tothom, de manera participativa.

És el mutare SOS.

Us convidem a a repensar, cocrear i transformar la nova societat cultural.

//// Cicle Els Museus Post Covid19

Taller 1: Museus i transformació educativa

Com han de ser les propostes educatives dels museus a partir d’ara? A qui s’adrecen? Com arribem als destinataris? Quin format han de tenir? Com es financen? Us convidem a donar-hi resposta amb nosaltres en una sessió participativa, per repensar, cocrear i transformar el present i el futur dels museus.

Ponents:

Xavier López (Escola Octavio Paz) i Maria Adzerias (Còdol Educació)

Taller 2: Museus i transformació econòmica

Hem de seguir pensant els museus com a producte turístic? Com és i què vol el turista cultural? Podem fer compatible l’atenció al turisme i el treball amb la comunitat local? El turisme és fonamental per la sostenibilitat econòmica dels museus però i en clau mediambiental? Preguntes que sorgeixen dels debats d’aquests dies. Us convidem a buscar junts les respostes.

Ponents:

Rafael López-Monné, geògraf, fotògraf i professor a la URV i Gonzalo Gil, responsable de Drac Actiu i sotsdirector suport i innovació a INEF Lleida

Taller 3: Museus i transformació social

La pandèmia ha posat de manifest la necessitat de tenir cura dels altres i la desigualtat social creixent a casa nostra. Poden els museus donar l’esquena a aquesta realitat? Com poden els nostres programes donar resposta a situacions socials com la solitud o el dol? Quina agenda tenen els museus en relació amb els objectius de desenvolupament sostenible? Són temes oberts en la celebració del DIM 2020. Us convidem a seguir buscant respostes.

Ponents:

Xavi Campos, director de l’equip de gerència del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) i Roser Sanjuan, responsable de programes públics del centre d’art La Panera (Lleida).

//// Amb el suport de: