Mutare Formació 2024

3, 4 I 5 DE JULIOL, DE 9 A 14 H

3 juliol – Edifici Pujades Campus BAU
4 i 5 juliol – Fundació Carulla

El curs “Arts i creativitat en l’educació” us convida a reflexionar, dialogar i aplicar la relació entre les arts, la creativitat i l’educació en el marc normatiu de la LOMLOE (Decret 175/2022).

El disseny dels continguts i les pràctiques proposades posa l’atenció en una visió innovadora del fenomen creatiu per tal d’empoderar els i les mestres en l’ús de la seva capacitat creadora aplicada a la pràctica docent.

Curs de 15 hores reconegut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Preu: 65 €

Horari i programa 3 juliol

3 DE JULIOL – MUTARE EDUCACIÓ

9:00 – 9:20 h. Benvinguda i presentació

A càrrec de Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla

9:20 – 10:30 h. Conferència inaugural

Marta Camps, doctora en Innovació Educativa i Màster en Art Contemporani i Creative Intelligence, ens presentarà què és i com funciona el fenomen creatiu i com podem explorar els seus beneficis al servei de la pràctica educativa interdisciplinària.

10:30 h – 11:00 h. Pausa cafè

11 h – 11:50 h. Presentació d’experiències inspiradores

• Escola en residència al CCCB / Marian Díaz i Roc Tarrés
  • El llibre roig / Teresa Mata
  • Nilak, circ teatre itinerant / Oriol Escurcell
  • Art integrat a la Sagrada Família / Toni Rojas i Anna Gil
  • Crelabs / Irene García

12:00 h – 13:50 h. Dinàmica artística

Laia Capdevila, Diego Sinniger i Justine Marouzé.

Per portar la creativitat a la pràctica, els participants seran convidats a obrir els sentits, jugar, explorar, gaudir i reconèixer la creativitat interna, començant pel cos i per allò que tenim a l’abast. Laia Capdevila, Diego Sinniger i Justine Marouzé

13:50 – 14:00 h. Tancament

Conductora: Júlia Bertran

MÉS INFORMACIÓ DE MUTARE EDUCACIÓ

Horari i programa 4 i 5 juliol

4 DE JULIOL – TALLERS FORMATIUS

9:00 – 11:00 h. Benvinguda, introducció i activació creativa

• Benvinguda: compartim les intencions del dia
  • El fenomen creatiu, aclarim nocions
  • Activació de l’estat creatiu a través del moviment: pràctiques d’atenció, obertura i activació de l’energia

11:00 h – 11:30 h. Pausa cafè

11:30 h – 13:00 h. Pràctiques sensibles interdisciplinàries

Escriptura, moviment, color, forma i performance

13:00 h – 14 h. Situacions d’aprenentatge

• Com desenvolupem situacions d’aprenentatge amb referents artístics
  • Debat final i tancament

5 DE JULIOL – TALLERS FORMATIUS

9:00 – 11:00 h. Benvinguda, introducció i activació creativa

• Benvinguda: compartim les intencions del dia
  • El fenomen creatiu i la seva relació amb la diversitat expressiva: neurodivergència i creativitat

11:00 h – 11:30 h. Pausa cafè

11:30 h – 13:00 h. Pràctiques sensibles interdisciplinàries

Escriptura, moviment, color, forma i performance

13:00 h – 14 h. Avaluació

• Avaluar és donar valor: com avaluem la creativitat amb rigor
  • Debat final i tancament

Formadores: Marta Camps i Cristina García

//// Formadores
  • Marta Camps

Doctora en Innovació Educativa, Màster en Art Contemporani, Màster en Creative Intelligence i Llicenciada en Belles Arts. És creadora interdisciplinària, gestora creativa, consultora pedagògica especialitzada en creativitat i educació i membre de consell pedagògic de BAU, Centre Universitari d’Arts i Disseny. És professora fa més de 25 anys i practicant del color, el moviment, el dibuix, l’escriptura, el disseny i altres llenguatges expressius i comunicatius que permet a tots connectar-se amb el potencial interior per tal d’expandir-se i desenvolupar-se com a éssers creadors.

• Cristina García

Mestra d’Educació Especial. Cofundadora de l’Espai Aigua (escola infantil i primària) i del Laboratori Pedagògic, espai de creació, investigació/experimentació i formació en pedagogies innovadores. Té un recorregut llarg acompanyant neurodivergències, diversitat funcional i diversitat neurotípica. Formadora de mestres, directora i gestora de projectes. Mestra creadora.