La Rosa és nascuda al Poblenou, al carrer Badajoz. Des de fa molts anys viu al carrer Pere IV, tot just davant de la Sala Beckett. És Treballadora Social, actualment jubilada. Comparteix molts vincles amb altres participants de “Mirem-nos”, originats, majoritàriament, en el món associatiu i reivindicatiu; són amistats que neixen de la lluita conjunta pel barri.

A la dècada dels 70 va col·laborar en la segona etapa de la revista 4 Cantons. És membre de l’Associació de Veïns i Veïnes des de la seva creació. També col·labora amb l’Arxiu Històric, la Flor de Maig, l’Associació Cultural i Social Bac de Roda i, des de fa més de 18 anys, amb Cydonia, la cooperativa de consum de proximitat. Fa un any es va unir al CEP9, la Comunitat Energètica del Poblenou.

La mirada al Poblenou:

La Rosa se sorprèn del canvi que ha fet el barri al llarg dels últims anys. Se n’orgulla de què, malgrat l’impacte negatiu de la gentrificació, el barri conserva l’esperit d’acollida i reivindicació.